Craps – vispopulārākā metamo kauliņu spēle pasaulē

Metamie kauliņi

Craps ir viena no slavenākajām kazino spēlēm pasaulē. Spēle, kas tika atainota tādās filmās kā “Kazino”, “Nepiedienīgais piedāvājums”, “Puiši un lelles” un “Dimanti ir mūžīgi”, ir satraucošs metamo kauliņu piedzīvojums, kur viena spēlētāja veiksme nozīmē, ka naudu saņem visi.

Taču iesācējiem Craps var būt mulsinošs. Caurlaides līnija (pass line), punkta noteikšana (establishing a point), iznākšanas likme (come bet), nepāra likme (odd bet), grūtais ceļš (hard way) – ko tas viss nozīmē? Kad sapratīsi spēles pamata struktūru un stratēģiju un izspēlēsi pāris spēles tiešsaistes kazino, tad sapratīsi, kāpēc šī spēle ir tik populāra.

Gan jau saproti, ka spēlē ir jāmet metamie kauliņi. Spēlei ir daži sarežģītības līmeņi. Šī ir iesācēja pamācība par pašiem pamatiem. Labākais veids, kā uzzināt vairāk, ir vai nu spēlēt spēli, vai apskatīt vienu no daudzajiem internetā pieejamajiem video.

Šajā rakstā saprotamā veidā tiks paskaidroti spēles vienkāršākie elementi.

Sāksim! Craps sastāv no divām fāzēm: iznākšanas (come out) un punkta (point).

Iznākšanas fāze:

Lai sāktu spēli, spēlētājiem uz caurlaides līnijas ir jāveic likme vismaz ar galda noteikto likmju minimumu. Tiek mesti divi kauliņi, un pastāv trīs iespējamie iznākumi:

  1. Tu uzmet 2, 3 vai 12 un zaudē – visas caurlaides līnijas likmes ir zaudētas. Sāc no sākuma.
  2. Tu uzmet 7 vai 11, dabīgo (natural), un visas caurlaides līnijas likmes laimē vienādu naudas summu.
  3. Tu uzmet jebkuru citu skaitli. Šis skaitlis kļūst par punktu, un sākas spēles otrā fāze.

Punkta fāze:

Labi… Tātad esi uzmetis 4, 5, 6, 8, 9 vai 10. Dīleris tagad pārvietos pogu ar uzrakstu “on” uz uzmestā skaitļa uz galda. Tas ir punkts. Pieņemsim, ka uzmeti 10. 10 tagad ir punkts.

Ļoti vienkārši. Lai laimētu caurlaides līnijas likmi, tev ir jāuzmet 10 pirms tu uzmet 7. Ja uzmet 7 pirms tu uzmet 10, tad zaudē savu likmi. Spēle turpinās nenoteiktu laiku, līdz tiek uzmests 10 vai 7.

Kad esi uzmetis 10 (vai jebkuru citu punkta metiena skaitli), spēle atgriežas pie iznākšanas fāzes.

Šie ir spēles Craps pamata, sākuma noteikumi. Bet vēl neatslābsti, jo tagad spēle kļūst sarežģīta…

Iznākšanas likmes

Kad esi nonācis spēles punkta fāzē, tu vari veikt iznākšanas likmi. Tā dod iespēju laimēt uz citiem uzmestajiem skaitļiem.

Izmantojot pirmo piemēru, mēs esam uzmetuši 10. Tas ir punkts. Tagad vari veikt papildu iznākšanas likmi. Kauliņš, kuru tu uzmeti ir 5.

  • Tu NEESI uzmetis 10, tādēļ caurlaides likme vēl ir aktīva.
  • Tu NEESI uzmetis 7, tādēļ spēles kārta vēl nav beigusies.
  • Tu uzmeti 5, tas ir JAUNAIS PUNKTS.

Tas nozīmē, ka vari uzvarēt uzmetot vai nu 10, vai 5. Ja tu uzmet 7, tik un tā zaudē.

Vari veikt jaunu iznākšanas likmi katrā uzmetienā. Kamēr neesi uzmetis 7, tu turpini laimēt un pievienot skaitļus. Beigās vari pārklāt 4, 5, 6, 8, 9 un 10. Šīs likmes būs laimīgās, līdz uzmetīsi 7.

Ja uzmet 10, kas ir punkts, tad tev atkal jāveic iznākšanas likme. Taču punktu likmes paliek, līdz zaudē ar 7.

Šie ir spēles Craps pamata noteikumi. Pastāv arī necaurlaides likmes (don’t pass bets), nepāra likmes (odds bets) un neiznākšanas likmes (don’t come bets). Tās ir sarežģītākas, bet interesantas. Apskatīsim tās citu reizi!

Veiksmi pie galda. Turpini mest uzvaras skaitļus un nezaudē…